• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,24%5 962,9
  • DOW 300,78%44 213,65
  • Nasdaq 0,07%18 985,38
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,24%5 962,9
  • DOW 300,78%44 213,65
  • Nasdaq 0,07%18 985,38
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • 02.03.15, 17:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turvaline tankimine eeldab töötajate usaldamist

Autopargi omamine ettevõttes või rahvusvahelise veoteenuse osutamine eeldab, et autojuht tangib masinasse kütust ka teel olles ehk ajal, mil selle eest ei ole tööandjal ise vahetult võimalik tasuda.
Omniva ­sõidukeid tangitakse posti­firma transpordi halduse grupi juhi Marten Seep­teri sõnul firma kahes eratanklas või kütusekaartidega.
  • Omniva ­sõidukeid tangitakse posti­firma transpordi halduse grupi juhi Marten Seep­teri sõnul firma kahes eratanklas või kütusekaartidega. Foto: Andras Kralla, Äripäev
Selleks sobiva võimaluse valimisel on määrav töötaja usaldamine, kirjutab 3. märtsi Äripäev logistika rubriigis.
Uurisime, millist varianti ettevõtted kasutavad. Kas töötajatele on tankimiseks väljastatud limiidiga kütusekaardid, arveldatakse arvetega, kantakse kindel summa kütuse ostmiseks töötaja kontole või omab ette­võte ise tanklat.
Tasub teada
31. märtsil toimub Kütuseturu aastakonverents 2015
Konverentsilt saab ülevaate nii Eesti kui ka maailma kütuse­turul toimuvast. Räägitakse maksupettustest kütuseturul ja sellest, mis toimub aktsiiside vallas. ­Päeva teine pool keskendub töötajate usaldusele ja kontrollile, räägitakse ka sellest, milliseid mooduseid kasutada kütusekaartidega seoses.
Omnival kaks eratanklat
Omniva transpordi halduse grupi juhi Marten Seepteri sõnul on Omnival eratankla nii Tallinnas Pallasti tänaval kui ka Tartu kandekeskuse territooriumil. Ta lisas, et teenust osutab ettevõttele 2013. aastal kütusehankes edukaks osutunud N-Terminal OÜ. “Mõlemal juhul on tegemist diislikütuse tanklatega, kus peamiselt tangitakse Omniva autoparki kuuluvaid sõidukeid. Lisaks oleme loonud võimaluse teenust kasutada ka allhankijatel ning Omniva oma töötajatel, kes on teenuse pakkujaga otse lepingulises suhtes. Põhilised eelised on aja ning kulude kokkuhoid ja mugavus. Nii mõnelgi juhul jääb ära spetsiaalne tanklasse sõitmine ning sellega kaasnev kilometraaž,” kommenteeris ta.
Seepter märkis, et Omniva on töötajatele väljastanud ka limiidiga kütusekaardid, mis on kohandatud vastavalt nende töövajadustele. Seepter põhjendas, et valiku peamiseks põhjuseks on turvalisus. “Juhul, kui ­kaa­rt peaks kaduma või varastatama, on kahju minimaalne ja lisaks on meil tankimised väga detailselt nähtavad autopargi kaughalduse süsteemis,” toonitas ta ning lisas, et kaardi andmeid kasutatakse peamiselt logistika analüüsis, eesmärgiga tõsta efektiivsust. Kuid ka järelevalvel on oma roll.
“Usaldades autojuhile tööandaja vara, ei ole kuritarvitamine ühelgi juhul täielikult välistatud,” ütles advokaadibüroo Lextal vandeadvokaat Oliver Nääs. Parim lahendus oleks tema sõnul kasutada krediittankimise teenust. “Sellisel juhul on autojuhi kasutuses kaart, millega on võimalik tasuda ­ainult koostööpartneriks olevates tanklates ainult kütuse eest,” märkis ta.Mõistagi ei ole Nääsi sõnul ka krediittankimise puhul välistatud, et kütust tangitakse näiteks pere või sõprade autodesse, kuid risk selliseks kuritarvituseks on siiski tagasi­hoidlik.
Pane tähele
Kaks võimalust töövõtjatele kütuse tankimiseks teel olles
1. Krediittankimise teenus ehk kindla limiidiga kütusekaardid. ­Autojuhi kasutuses on kütuse­kaart, millega on võimalik tasuda ainult koostööpartneriks olevates tanklates ainult kütuse eest.+ Kuritarvitamise võimalused on piiratud. Kaarti on võimalik kasutada ainult konkreetsete koostööpartnerite juures ning määratud limiidi ulatuses.+ Töötajal ei ole võimalust pöörata ettevõttele antud krediiti otse sularahaks ning see enda taskusse panna.– On võimalik, et ettevõttele usaldatud krediidi arvel tangitakse kütus töötaja sõbra, ­sugulase või mõne muu kolmanda isiku ­autosse. Selline risk on ­suurem riigi­siseste ja väiksem rahvus­vaheliste vedude korral.
2. Kulude hüvitamine hiljem ja arvete alusel. Sel juhul ei pea tööandja enda vara kütuse tankimiseks autojuhile usaldama. Autojuht tangib teel olles kütust oma raha eest ning tööandja hüvitab kulutused hiljem.+ Tööandjale kõige kindlam lahendus, kuna töötaja käes ei ole tööandaja vara.+ Lisaks võimaldab selline lähenemine kulutuste põhjendatust hinnata alles pärast kulutuste tegemist.– Eeldab töötaja krediidi­võimekust ehk rahalisi sääste, mida saab töötaja kasutada kuni kuluhüvitise väljamaksmiseni.– Eeldab töötaja usaldust tööandja vastu, kuna töötaja kannab krediidiriski, mis võib realiseeruda tööandja pankrotistumisel.
Allikas: Oliver Nääs
Autojuht maksab ise ja saab hiljem hüvitist
“Põhimõtteliselt on ka mõeldav, et tööandja ei pea enda vara kütuse tankimiseks ­autojuhile usaldama, kui autojuht tangib teel olles kütust oma raha eest ning tööandaja hiljem hüvitab need kulutused. See aga eeldab, et autojuht on suuteline oma rahaga kütuse eest jooksvalt tasuma kuni kuluhüvitise saamiseni.
Eesti Energias on kasutusel erinevate kütusefirmade krediitkaardid, millega saab osta kütust ning autotarvikuid. Iga autoga on seotud üks kütusekrediitkaart. “Tankimise ja läbisõidu info kogutakse autopargi haldamise programmi, kus kütusekulu analüüsitakse. Selle süsteemi plussiks on asjaolu, et arvestades ettevõtte suurust ja ostetava kütuse mahtu, on sel moel võimalik soetada kütust soodsamalt kui näiteks eraisikuna,” rääkis ettevõtte pressiedendaja Eliis Vennik. Ta lisas, et nende tootmisettevõtete juures on nende geograafilise paiknemise tõttu kasutusel ka oma kütusetanklad.
Kommentaar
Teeme koostööd eri tanklatega ASi Eesti Telekom transpordi valdkonnajuht Andres Randveer
Meie kasutuses on hetkel ligi 280 ametiautot ning viimastel aastatel on ametisõidukite hulk kahanenud. Selle tulemusel on varasemaga võrreldes vähenenud ka kulutused mootorikütusele.
Järgneva paari aasta perspektiivis pole meil veel kavas oma autopargis elektri-, gaasi- ja hübriidsõidukeid kasutusele võtta, kuna meie autopargi sõidukite läbisõidud pole väga suured, on täna veel mõistlikum kasutada bensiinimootoriga sõidukeid.
Ühtegi oma tanklat pole meil otstarbekas üleval pidada, kuna meie autopark on hajutatud üle kogu Eesti. Eesti erinevates piirkondades teeme koostööd erinevate tanklakettidega.
Transpordis kütuse hinnalisa aastate madalaimal tasemel
Pikemat aega madalal püsinud kütuse hind on viinud viimaste aastate madalaimale tasemele ka transpordifirmade kütuse hinnalisa.
Mullu detsembris langes esmakordselt üle paari aasta diislikütuse liitri hulgihind alla ühe euro. Vähenenud on ka transpordifirmade kütuse hinnalisa. “Kõikidel klientidel,  kellele on hinnapakkumine tehtud koos kütuse hinnalisaga, on veohinnad langenud. DSV märtsikuu kütuselisa tõusis 1,6 protsendipunkti võrra ja on 12,5%,” ütles ASi DSV Transport juht Jaan Lepp.
Küsimusele, kes soodsatest kütusehindadest kõige rohkem võidavad, vastas Lepp, et kuna lepinguid ja koostöövorme on hästi palju, siis üheselt polegi seda võimalik öelda. “Aga reeglina saavad soodsatest kütusehindadest kasu ikka kliendid, mitte veofirmad või ekspedeerijad,” märkis Lepp. Jaanuaris ütles Lepp, et DSV Transpordi kütuse hinnalisa oli 14,5

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele